Omschrijving
De telefoon is het visitekaartje van uw bedrijf en het telefoongesprek meestal het eerste contact met uw onderneming. De eerste indruk is bepalend, maar weet u hoe klantvriendelijk uw telefoniste, receptioniste en/of secretaresse uw (potentiële) klant te woord staat? Hoe worden klachten behandeld? Deze training voorkomt dat uw prachtige promotiecampagne verknoeid wordt door een slechte telefoonbehandeling. Uw bedrijf wordt voortaan positief neergezet.
Doelstelling
U voert de meest voorkomende inkomende telefoongesprekken op een krachtige en klantvriendelijke manier, zodat (potentiële) klanten en relaties een positieve indruk van uw bedrijf krijgen. U bent in staat tot een passende telefoonbehandeling; u weet hoe u de goede informatie verzamelt en een klant goed doorverbindt. U kunt ook lastige gesprekken voeren, zoals bij klachtenbehandeling.
Bestemd voor
De training is bedoeld voor die veel telefoneert, als telefoniste, secretaresse of receptioniste, waarbij vragen, wensen, eisen en klachten van (potentiële) klanten en relaties telefonisch afgehandeld worden.
Programma
Er wordt gewerkt in kleine groepen van maximaal 12 deelnemers. Voor medewerkers die zich bezighouden met telefonisch verkoop en acquisitie adviseren wij de training Succesvol telefonisch verkopen. De training Klantvriendelijk telefoneren is praktisch opgezet. Er wordt veel geoefend met allerlei soorten telefoongesprekken. De volgende onderwerpen worden behandeld:
- Afspraken voor goed telefoongebruik.
- Klantvriendelijke communicatie.
- Inventariseren van wensen en behoeften.
- Telefonisch doorverbinden.
- Telefonisch beantwoorden van vragen.
- Hanteren van telefonische klachten.
- Het voeren van slechtnieuwsgesprekken.