powered by Educa

Opleidingen

Zoek een opleiding:
terug Meer informatie over D-ICT Solutions

ITIL® V3 Intermediate: Operational Support & Analysis Cursus

AanbiederD-ICT Solutions
Kosten€ 1.470,00
Duur4 dagen
Data en locatie(s) Op aanvraag
Inschrijven

Omschrijving

De ITIL® v3 Intermediate Operational Support and Analysis cursus bouwt voort op de basiskennis die tijdens de ITIL® v3 Foundation cursus is verkregen. Het is een praktijkgerichte opleiding voor deelnemers die willen doorgroeien naar de rol van procesmanager, proceseigenaar of teamleider van een van de Operational Support en Analysis processen en/of functies. De training is interessant voor ICT-professionals, procesmanagers en/of proceseigenaren die competenties willen ontwikkelen in het toepassen, analyseren en verbeteren van de operationele activiteiten en de optimalisatie van ITIL® v3 Service Operation Lifecycle processen en/of functies.

Bestemd voor

De opleiding is interessant voor ICT professionals, projectmanagers, businessmanagers, procesmanagers of proceseigenaren, voor wie deze cursus ondermeer onderdeel is bij het behalen van het ITIL Expert in IT Service Management Certificate.

Programma

In deze opleiding komen de volgende onderwerpen aan bod:

- Het Service Management concept;

- Het doel en de principes van Service Operation;

- De Operation Support and Analyses processen en functies in hun onderlinge samenhang:

- Event Management proces;

- Incident Management proces;

- Request Fulfilment proces;

- Problem Management proces;

- Access Management proces;

- Service Desk functie;

- Technical Management functie;

- Application Management functie;

- IT Operation Management functie.

- Organisatie, rollen en verantwoordelijkheden binnen de Operational Support en Analyses processen en functies;

- Het belang van Operational Support en Analyses processen en functies in het leveren van diensten;

- De interactie van de Operational Support en Analyses processen en functies met andere Service Lifecycle processen;

- De gebruikte processen, activiteiten, methoden en functies binnen de Operational Support en Analyses processen en functies;

- Hoe de Operational Support en Analyses processen, functies en activiteiten gebruik kunnen worden om operationele excellentie te bereiken;

- Hoe de Operational Support en Analyses processen meetbaar gemaakt kunnen worden;

- Het belang en de bijdrage van IT Security aan de Operational Support en Analyses processen en functies;

- Technologie en implementatie-overwegingen;

- Uitdagingen, cruciale succesfactoren en risico's.

Kosten

€ 1.470,00

Prijzen zijn exclusief 19% btw.

Inschrijven

Dit onderdeel wordt mede mogelijk gemaakt door Educa