Omschrijving
Bestemd voor
Ondernemers en zakelijke professionals die met een boek hun expertstatus willen verhogen en hun business willen versterken.
Programma
* Zo wordt je boek een bestseller Wie droomt er niet van een boek dat tijdenlang inkomsten genereert. Of nog beter: een constante stroom aan nieuwe klanten. Tijdens deze masterclass krijg je van ons – letterlijk – 101 inspirerende promotie-ideeën. Van een coverprijsvraag en weggeefactie tot een presentatie bij de lokale boekhandel. Met extra veel aandacht voor de ongekende mogelijkheden van social media. Zo verdien je in no time de kosten van deze masterclass terug. En nog veel meer dan dat. * Hoe overtuig je de pers? Gratis publiciteit ligt voor het oprapen … als je tenminste weet hoe je het moet aanpakken. Hoe overtuig je een journalist ervan dat hij, van die bijna 20.000 boeken die per jaar verschijnen, juist aan dat van jou aandacht moet besteden? Je leert het in deze masterclass. We vertellen je over het belang van timing, recensie-exemplaren en een goed persbericht. Je krijgt alle ins en outs van de journalistiek te horen en gaat meteen aan de slag met de tips die je krijgt. Aan het eind van de dag weet je precies wat jouw boek mediageniek maakt en is ook je persbericht (grotendeels) klaar. * Hoe regel je ambassadeurs? Je kunt zelf wel roepen dat je boek goed is, maar veel geloofwaardiger is het als anderen dat doen. Zorg dus voor ambassadeurs die jouw werk bij anderen aanbevelen. Wat kan de boekhandel doen? Wat kan een uitgeverij voor je betekenen? Hoe krijg je je boek in de bibliotheek (en dus een vergoeding per uitgeleend exemplaar)? Na deze masterclass weet je het allemaal, inclusief hoe je jouw eigen netwerk optimaal benut. * Zo verkoopt een boek zichzelf Een boek is een visitekaartje van jezelf en je bedrijf. Zorg dan ook dat het representatief is. Niets is zo erg als een journalist of lezer die al op het uiterlijk afknapt. Wil je dat een boek zichzelf verkoopt? Kies dan een sterke titel, een commerciële cover en schrijf een flaptekst waar geen boekhandelaar en lezer omheen kan. Een lastig klusje? Niet met onze tips, adviezen en inspirerende voorbeelden. Pas ze toe en je boek is er commercieel helemaal klaar voor. * Welke consequenties heeft de Wet op de vaste boekenprijs? Een gratis weggevertje bij je boek doen om de verkoop te stimuleren? De juf op school korting bieden omdat ze zo aardig is? Helaas, dat mag niet. De Wet op de vaste boekenprijs beperkt je promotiemogelijkheden. Na deze masterclass weet je precies wat je wel en niet mag doen. Zo voorkom je niet alleen problemen, maar ben je ook een professionele gesprekspartner voor boekhandel en uitgeverij.
Sprekers
BoekenBusiness is een initiatief van Suzanna van der Laan en Jan en Janneke Sinot. Samen hebben we tientallen jaren ervaring in ieder aspect van het boekenvak. Van schrijven en uitgeven tot verkopen en promoten. Van gedrukt boek tot e-book, van offline tot online. Dankzij dit bijzondere samenwerkingsverband kunnen we schrijvers écht verder helpen en optimaal adviseren. Meer weten? Lees verder op http://www.boekenbusiness.com/over-ons/.