Omschrijving
Sleutelwoorden binnen deze training zijn technisch en programmatisch. Er wordt ingegaan op
- de vraag: zelf maken of uitbesteden?
- bij zelf maken: wat heb ik nodig aan techniek en skills van mijn medewerkers om zelf AV te kunnen maken?
- bij uitbesteden: hoe vind ik een goede externe partij?
- bij uitbesteden: wat is een goede briefing voor een externe AV-maker?
- het budget: wat mag een video kosten? Waar moet ik op letten bij een begroting?
- contracten: hoe dek ik een en ander contractueel af? Hoe zit het met muziekrechten (buma/Stemra)
- de inzet (kracht en beperking) van AV-communicatie in de mediamix (print/AV/internet/social media) en het rendement. Wanneer juist niet voor video kiezen!
- het leren denken in en ontwikkelen van formats: je hebt een doelgroep en een boodschap maar wat is daarin het ideale TV-format (sfeer, stijl, inhoud, frequentie, herkenbaarheid, afstemming op huisstijl, etc.)
- het standaard stappenplan in het maakproces van A tot Z. Wat zijn redelijke doorlooptijden?
- de manier van vertoning/distributie: op DVD of CDrom (en welke oplage), streaming video intranet of internet, etc.
- een korte kennismaken met de praktijk van filmen en monteren: ervaren wat er komt kijken bij een zorgvuldig gemaakt programma
- TV via internet en de consequenties voor de ICT. Veel ICT-ers worden niet gelukkig van AV-content op bedrijfsnetwerken. Hoe kan je het toch voor elkaar krijgen?
Bestemd voor
De training is bestemd voor professionals die op de afdeling communicatie van een bedrijf, overheids- of onderwijsinstelling werken en steeds vaker te maken krijgen met het ontwikkelen en begeleiden van 'filmpjes' als onderdeel van de overall communicatie, zoals communicatieadviseurs en -medewerkers: de 'zakelijke' programmamakers.
Kosten
€ 1.295,00
Prijzen zijn exclusief 19% btw.