Omschrijving
Binnen de tegenwoordige complexe communicatiecultuur is het voor een ondernemer haast onmogelijk om op een onderscheidende manier de geselecteerde doelgroep te bereiken. Hoe kan het wel? Dat ontdekt u in deze training: uw boodschap zo kernachtig mogelijk verwoorden en deze succesvol communiceren aan die potentiële afnemers die een boodschap hebben aan uw boodschap. Keuzes maken is geld verdienen!
Doelstelling
U bent in staat een communicatieplan op te stellen voor uw eigen bedrijf. U bent een kritische gesprekspartner voor uw communicatiebureau. U leert de communicatiedrager en -boodschap af te stemmen op uw doelgroep.
Bestemd voor
De training is bestemd voor u, ondernemer of stafmedewerker in het mkb, die succesvol zijn/haar doelgroep wil bereiken.
Programma
In de training Marktgerichte communicatie worden de volgende onderwerpen behandeld:
- De plaats van communicatie binnen het marketingdenken.
- Opstellen en implementeren van uitgebreide SWOT-analyses (sterkten, zwakten, kansen, bedreigingen).
- Het formuleren van een propositie alsmede de vertaling naar strategie en tactiek.
- Factoren van het consumentengedrag.
- Beslissingsprocessen en koopgedrag.
- Het formuleren van communicatiedoelstellingen.
- Doelgroepdefiniëring en -segmentatie.
- Communicatievormen en -dragers.
- Budgettering.
- Uw eigen praktijkvoorbeelden.