Omschrijving
Kunt u zich inleven in de wensen van uw mondige en kritische klant en hem of haar een actief advies geven? Hoe belangrijk is uw klant voor u en hoe laat u dat merken? Wilt u de conurrentie een stap voorblijven, dan moet u uw invloed als verkoper aanwenden. Daar gaat deze training over. U leert uw persoonlijke inlvoed op een effectieve manier te benutten en uzelf speciaal te maken door kwaliteit in aandacht geven.
Doelstelling
U kunt uw persoonlijke invloed als verkoper succesvol benutten. U weet hoe u het vertrouwen wint en in kunt spelen op de (onbewuste) wensen van de kritische en modige hedendaagse klant. U bent in staat een actief advies te geven. U merkt een gedragsverandering bij uzelf als logisch gevolg van deelname aan deze training. U bereikt een concrete verbetering van de verkoopresultaten.
Bestemd voor
Deze training is bestemd voor u, ondernemer/medewerker in de detailhandel die zijn of haar commercieel en klantgericht optreden in de winkel wil versterken en betere verkoopresultaten wil behalen.
Programma
De dagelijkse gang van zaken in uw bedrijf wordt tijdens de training Klantgericht verkopen in de detailhandel als uitgangspunt genomen, waardoor u de geleerde vaardigheden in de praktijk kunt toetsen. De volgende (deel)onderwerpen worden behandeld:
Interesse in uw klant, waar blijkt dat uit?
- Succesbepalende factoren.
- Aandacht voor de klant.
- Begroeten en aanspreken.
Overtuigen en verkopen!
- Weten door vragen.
- Klantgericht overtuigen.
- Meedenken en bijverkoop.
Omgaan met weerstanden en bezwaren.
- Voorkomen van en omgaan met klachten.
- Interesse biedt kansen.
- Relatiebehoud.