Omschrijving
U bent geïnteresseerd in wat de klant belangrijk vindt op de korte en langere termijn en u kunt uw aanbod laten aansluiten op de individuele ontwikkeling van uw (potentiële) klant. Maar gebruikt u de eigenschappen van het product of de dienst nog te vaak om tot een afspraak of een order te komen? Deze informatie is gemakkelijk op internet of in andere media te achterhalen. Uw klant vraagt om de vertaalslag, en die leert u in deze training te maken.
Doelstelling
U vergroot uw persoonlijke invloed in (het verkrijgen van) klantrelaties en ziet de kwaliteit van de relatie uw succes bepaalt. U maakt de communicatieve vertaalslag, zodat u voortdurend op maat levert, waardoor u betere verkoopresultaten behaalt.
Bestemd voor
Deze training is bestemd voor u, die direct of indirect verantwoordelijk bent voor commerciële klantcontacten.
Programma
- De training Verkoop en acquisitie behandelt de volgende (deel)onderwerpen:
Commerciële interesse, echt of toneel?
- Excuses of betrokkenheid.
- Vooroordelen in contacten.
- Persoonlijke invloed.
Communicatielijnen
- Interactief inventariseren.
- Klantgericht argumenteren.
- De relatie als prijsvoordeel.
Omgaan met weerstand en kritiek
- Aandacht voor verbetering.
- Onderhandelen.
- Relatiebehoud.
Praktijkoefeningen
- Het gesprek, u begint!
- Reacties uit de persoonlijke praktijk.
- Onderscheid in persoonlijk optreden.
- Evaluatie.